מחקר המתייחס לתפקידם של ארגונים לא-ממשלתיים בזירה הבינלאומית בסוגיית הסדרת התיישבות האזרחים הבדואים בנגב הוצג הבוקר בוועדת הפנים של הכנסת. המחקר שנערך על ידי מכון המחקר NGO Monitor מגלה כי סוגייה מורכבת זו נידונה בפרלמנט האירופי תוך הדרת נציגים ישראלים מהדיונים. 

נשיא מכון המחקר NGO Monitor, פרופ' ג'ראלד שטיינברג, אשר הציג את המחקר, אמר כי "הסוגייה הנ"ל מקבלת תשומת לב בפרלמנט האירופי ובמוסדות נוספים בהם מקיימים דיונים ביוזמת ארגונים לא-ממשלתיים כדוגמת: במקום, עדאלה, רבנים לזכויות אדם ועוד. ארגונים אלה ממומנים באופן משמעותי על ידי מימון ממשלתי זר, המגיע בעיקר ממדינות אירופה. המחקר שלנו מראה שהמימון הזר שמקבלים הארגונים המעורבים, עומד על כ-10 מיליון ש"ח בקירוב לשנת 2012. במרכז הדיונים במוסדות האירופיים ניתן לשמוע ביטויים כגון "אפרטהייד", "טיהור אתני" ו"אפליה", בנסיון לפעול לדה-לגיטימציה של ישראל".

במהלך ההצגה חברי כנסת בהם דב חנין (חד"ש) ותמר זנדברג (מר"צ), ניסו למנוע מפרופ' שטיינברג להציג את המחקר (ראו בקטע הווידאו להלן).

 פרופ' שטיינברג הדגיש כי זהו חלק אינטגרלי במלחמה הפוליטית נגד ריבונותה ומדיניותה של ישראל: "מדובר בהתקפה על הדמוקרטיה הישראלית, ודעות המנוגדות לאלה המקודמות על ידי ארגונים לא-ממשלתיים אלה אינן נשמעות במוסדות האירופיים הדנים בסוגייה מורכבת זו".

 לקריאת הדו"ח "ארגונים לא-ממשלתיים וסוגיית הבדואים בנגב ככלי בלוחמה פוליטית נגד ישראל" הקישו כאן​

פרופ' ג'ראלד שטיינברג נושא דברים בוועדת הפנים (קטע ערוך מתוך שידורי הוועדה):

מצגת "סוגיית הבדואים בנגב בזירה הבינלאומית":